Studytube als kennispartner

Studytube is één overzichtelijke leeromgeving waarbinnen medewerkers de regie hebben over hoe, wanneer en vaak ook wát ze leren. Studytube wil zich posititioneren als kennispartner voor werkgevers, maar hoe? In samenwerking met de verschillende redacties van onze merken hebben we een mooie samenwerking neergezet. Lees alles over de samenwerking tussen Studytube en Vakmedianet.

‘Een partner als Vakmedianet kan je helpen bij het vergroten van je brand awareness en thought leadership.’ 
Robert van den Eeckhout, head of contentmarketing bij Studytube

Wat doet Studytube?

Studytube is een leerplatform voor medewerkers in Nederland. “Wij willen het potentieel benutten van medewerkers en doen dat door alle barrières rondom leren en ontwikkelen weg te nemen.” Studytube heeft een overzichtelijke leeromgeving, waarbij medewerkers zelf kunnen bepalen hoe, wanneer en hoe vaak zij wat willen leren.

De uitdaging van Studytube

Studytube wil zich positioneren als ‘meest complete leerplatform in Nederland’ en streeft ernaar om zichzelf in de markt te zetten als thought leader, te werken aan Brand Awareness en om leads te generen door het delen van waardevolle content.

De samenwerking met Vakmedianet
De keuze is op Vakmedianet gevallen omdat zij meerdere titels in huis hebben die aansluiten bij onze doelgroep. Daarnaast verspreiden zij via meerdere kanalen onze boodschap. Tot slot verzamelen zij zelf de leads echt een toegevoegde waarde is.
De artikelen die zij publiceren, spraken ook tot de verbeelding en daar wilden wij met onze boodschap graag tussen staan. Wij waren echt op zoek naar een kennispartner en die hebben we in Vakmedianet gevonden.” Aldus Robert van den Eeckhout, head of contentmarketing bij Studytube.

De oplossing

De campagne van Studytube bestond uit branded content, waarin Studytube zichzelf geprofileerd heeft als inhoudelijke kennispartner. Ze startten met luchtige content, zoals een artikel. In het artikel is een klant aan het woord, waardoor de doelgroep zich beter kan herkennen in de organisatie. Als de lezer interesse heeft, kan hij doorklikken naar de Whitepaper. Na het invullen van zijn of haar gegevens wordt hij een lead.

De aanpak

De jaarcampagne draaide op meerdere titels Cobouw, PW, ODI, Flexmarkt en Exeuctive Finance. Het was een camapgne gericht op thought leadership en Brand Awareness via meerdere kanalen (print, online, lead generatie campagne en banners). Ze hebben ruim 150 Marketing Qualified Leads ontvangen.

De resultaten

Studytube bereikt in samenwerking met Vakmedianet mooie resultaten. Samen kijken we naar de mogelijkheden om deze campagne verder te blijven optimaliseren. Een inkijkje in de resultaten die Studytube met hun campagne behaalde:

2.000 paginaweergaven

op sponsored content artikelen op Cobouw.nl, Flexmarkt.nl, Executive Finance.nl, met een gemiddelde leestijd van 3,5 minuten.

150 Marketing Qualified leads

verdeeld over de merken van Cobouw, Executive Finance en Flexmarkt.

Benieuwd naar het hele interview met Robert van den Eeckhout? Klik hier voor het gehele interview.

Meer weten?

Meer weten over webinars, thougt leadership en adverteren bij Vakmedianet?
Neem contact op met Annelies. Zij weet er alles van en helpt je graag verder.